top of page
  • Foto van schrijverBeCook!

Hoe kan de omzet tijdens en na de lockdown worden teruggewonnen?

Sinds vrijdag 13 maart 2020 maakt de Belgische economie een vertraging door. De vele opgelegde lockdowns hebben immers tot gevolg dat vele sectoren eronder lijden.

De horeca wordt natuurlijk niet gespaard. We hebben ons verdiept in het onderwerp en hebben geprobeerd manieren te vinden om nieuwe bronnen van inkomsten te vinden.



In dit artikel vind je tips voor:
  • Werken tijdens de lockdown - zowel intern als extern contact houden;

  • Behouden van het inkomen tijdens de lockdown;

  • Hoe je de overtollige vraag kunt beheren tijdens het einde van de lockdown?;

  • Profiteren van de voordelen van een gehuurde keukenruimte.

We zullen ook het concrete voorbeeld delen van een klant die dit advies met succes heeft toegepast.


Hoe kun je je werkzaamheden in de horeca blijven uitvoeren tijdens (en na) de lockdown

Er is altijd wel iets van werk te doen op voorhand. Het is belangrijk om zowel intern als extern contact te houden.

  • Blijf communiceren met je vaste klanten, zij zullen loyaal blijven wanneer je je werkzaamheden weer kunt hervatten. Daarvoor zijn sociale netwerken van groot nut. Het is aan jou om creatief te zijn. Blijf vooral altijd positief!

  • Vergeet je medewerkers niet. Als het zover is, zullen ze klaar moeten zijn om te werken en aan alle eisen te voldoen. Houd contact via telefoon, e-mail of videogesprekken, alle middelen zijn goed.

  • Ook je leveranciers spelen een belangrijke rol, zonder grondstoffen is het onmogelijk om te werken. Zorg ervoor dat ze je kunnen voorzien van wat je nodig hebt, misschien zelfs meer dan de gewoonlijke hoeveelheden.



Horeca: Hoe kun je je organiseren om je inkomsten te behouden?


Online verkoop/bezorging

Indien mogelijk, is het interessant om je werkzaamheden te reorganiseren om inkomsten te behouden, zelfs tijdens deze fase van de lockdown. Als je een fysiek verkooppunt had, laat dan niet de mogelijkheid liggen om online te verkopen. Hierdoor kun je je werkgebied verbreden en zo je aantal potentiële klanten vermeerderen. Bovendien verhoog je je zichtbaarheid en word je niet vergeten. Wanneer de werkzaamheden weer normaal worden, zal de vraag groeien, omdat je op tijd de kansen die zich voordeden, hebt kunnen benutten.


We hebben al verschillende artikelen geschreven om je te helpen:

Uitzonderlijke aanbiedingen

Je kunt ook gebruik maken van de solidariteit en hulp die je ter beschikking staan.

Zo kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van gratis commerciële steun op het Resto19-platform

Je kunt daar gratis je aanbiedingen plaatsen - Hier zijn 2 voorbeelden:


Aanbod: Bezorging van biologische soepen

"Wij bieden u de bezorging van verse soepen per liter aan (7,50 euro/liter). De gebruikte groenten zijn afkomstig van biologische en lokale groentetelers.

Alle soepen zijn glutenvrij, vegetarisch en lactosevrij. Onze werkplaats respecteert alle hygiënemaatregelen opgelegd door het FAVV, de maatregelen en desinfectiemethoden ter preventie van het coronavirus.

Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via: [email protected] of 0483 30 03 23."


Aanbod: Kleine smaaktradities?

"Wat is er beter, in tijden van lockdown dan jezelf trakteren op een paar zoete lekkernijen zoals taart, meringues, macarons, cake of zelfs Bretonse koekjes? Mijn zoetigheden zijn gemaakt met boter, scharreleieren en bevatten geen enkele toevoegingsmiddelen of kunstmatige kleurstoffen. Er is een productietijd van 3 dagen, dus als u vandaag bestelt, wordt het binnen 3 dagen geleverd :-) Ik draag handschoenen en lever met afstand binnen een straal van 20 km van Ath. Contact: [email protected]"


Hier zijn enkele andere lokale websites met solidariteitsacties, die volledig gratis zijn en de economie van kleine Belgische bedrijven ondersteunen.


Reorganisatie van je aanbod / Wijziging van je product

Het is belangrijk om je aan te kunnen passen. De sleutel is om producten te vinden die voldoen aan de behoeften van vandaag.

Don’t find customers for your products, find products for your customers. - Seth Godin Yahoo Direct Marketing Manager

Hier zijn enkele voorbeelden van verschillende ondernemers:

  • Foodiz/Tribu: zij hebben hun lunchformule op kantoor (Foodiz) aangepast naar Family box (Tribu) voor gezinnen die thuis in quarantaine zitten.

  • Cutie-Pie: tijdens deze coronaperiode maakte Cutie-Pie er hun topprioriteit van om hun kleine potjes aan huis bij alle ouders te leveren, een mooi voorbeeld van doorzettingsvermogen.

  • Deemuesli: zij hebben hun verpakkingen aangepast van bulk (niet meer in de mode na Covid-19) naar een individuele verpakking om het vertrouwen van de klanten in de hygiëne van de producten te behouden.

Einde van de lockdown: hoe ga je om met de grote toename van vraag?

Hier zijn onze tips over hoe om te gaan met de toename van boekingen in verband met de drastische beperkingen van de afgelopen maanden.

Tijdens de verschillende fases van het einde van de lockdown zullen de marktspelers in de horeca geleidelijk aan hun werkzaamheden kunnen hervatten. De evenementen zullen opnieuw toegestaan worden: trouwfeesten, doopfeesten, verjaardagen, privéfeesten, openbare evenementen... Restaurants en cafés zullen ook hun deuren kunnen heropenen. Met de feestdagen in aantocht en waarschijnlijk een tijdelijk reisverbod, zal de vraag wel ontploffen!

Hier is hoe je dit kunt omzetten in een kans en je zakencijfers kunt laten exploderen.


Ons advies: Accepteer zoveel mogelijk klanten!

Hier zijn 4 tips om je productiecapaciteit te verhogen. Je zult op meer verzoeken kunnen ingaan en je organisatie beter kunnen managen.

  • Keukens : als je meer moet produceren en niet over de nodige ruimte beschikt, is het mogelijk om professionele en individuele keukens te huren. Ontdek deze oplossing op de volgende sites.


  • Ruimtes : als je meer evenementen hebt gepland dan in je agenda passen, kan het zijn dat je geen ruimte meer te bieden hebt.

  • Personeel : Plan voor extra personeel.

Je kan een oproep doen voor extern personeel (interim, student job, etc.).


  • Delegeren : om tijd te besparen en zoveel aanvragen te kunnen beheren, is het ook mogelijk om een deel van de voedselproductie te delegeren. Zoveel mogelijk digitaliseren is ook een oplossing. (e-shop, telefoongesprekken via RingOver, etc.)



Onze oplossing: een professionele keuken die per uur kan worden gehuurd om aan de vraag te voldoen zonder te moeten investeren.


Het terug aantrekken van de vraag zal een opluchting zijn, maar ook uitdagingen met zich meebrengen:

  • Hoe kun je in grote hoeveelheden produceren als je keuken niet optimaal is?

  • Hoe kun je anticiperen op veranderingen binnen je inventaris?

  • Hoe gebruik je professionele apparatuur zonder nieuwe investeringen te hoeven doen?

Wij hebben een kant-en-klare oplossing voor je: een professionele keuken per uur te huur.


BeCook biedt een oplossing voor alle bovenstaande punten.


Wij bieden professionele en individuele keukens. Deze voldoen aan de normen van het FAVV en zijn volledig uitgerust. Bovendien bevinden we ons op minder dan 3 kilometer van het centrum van Brussel. De locatie is gemakkelijk bereikbaar en beschikt over parkeerruimte. Wij bieden trouwens ook de mogelijkheid om alle gemeenten van Brussel en Brabant te bedienen.

Je kunt ook feestzalen van verschillende groottes huren die aan onze keukens zijn bevestigd.

De faciliteiten omvatten ook de mogelijkheid om je bezorgingen of producten op te slaan.

Bel vandaag nog om je omzet weer terug te krijgen.


Om te beginnen met uw omzet, maak vandaag nog een afspraak.

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


bottom of page